تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2024-04-22
کامل ترین آموزش تبلیغات در اینستاگرام چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ آکادمی دی ام بام
البته حجم مناسب محتوا به پلتفرم نشر، توان سرور آن و سرعت اینترنت بستگی دارد؛ نه آنقدر کم که کیفیت را تحتتأثیر قرار دهد و نه آنقد زیاد که در بارگذاری مشکل پیدا کند. برای مثال، گوگلادز کمتر از 150کیلوبایت را پیشنهاد میکند و معمولاً ادمینها برای بنرهای سایت از 100 کیلوبایت و پایینتر صحبت میکنند. تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. یکی از نکات کلیدی در اجرای تبلیغات موثر در اینستاگرام, انتخاب صحیح نوع تبلیغ و کانال انتشار آن است. تبلیغات استوری, Reels, پستهای فید یا اکسپلور هر کدام برای اهداف خاصی مانند آگاهیبخشی, افزایش تعامل یا فروش مستقیم طراحی میشوند.
هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی PPC اجرا میکنید، هر زمانی که شخصی کلمۀ کلیدی استفادهشده در تبلیغ شما را تایپ کند، تبلیغ شما در نتایج جستوجو ظاهر میشود. با تبلیغات PPC و تبلیغات رسانههای اجتماعی میتوانید بر بهینهسازی کمپین خود برای دستیابی به افراد مناسب تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما برای مخاطبان جذاب است و علایق آنها را بیان میکند. وقتی با تبلیغات مرتبطتری به مخاطبان خود دسترسی پیدا میکنید، احتمال بیشتری وجود دارد که با آنها تعامل داشته باشند. برای افزایش نرخ کلیک در تبلیغات بنری راههای متفاوتی وجود دارد که به 8 مورد از کاربردیترین و موثرترین این روشها برای افزایش نرخ کلیک روی تبلیغات بنری اشاره کردیم.
به عنوان جایزه، ترکیبی از کالا و خدمات هر دو کسب و کار را پیشنهاد دهید و از کل مخاطبان بخواهید هر دو صفحه کسب و کار را دنبال کنند. به این معنا که تبلیغات به طور اتوماتیک به افرادی که بیشترین احتمال تعامل با آنها را دارند، نمایش داده میشود. این روند میتواند منجر به کاهش هزینهها و افزایش نرخ تبدیل برای برندها شود.
یعنی اینکه باید تأثیر مثبتی را بر روی کاربر بگذارد تا مثلاً ترغیب شود وارد پیج شما شود و در صورت نیاز، پیجتان را دنبال کند. برخلاف اینفلوئنسرها که شهرت خود را از طریق فعالیت در فضای مجازی کسب کردهاند و توانستهاند فالوورهای زیادی را جذب کنند، سلبریتیها افرادی هستند که از قبل شهرت داشتهاند و سپس وارد این فضا شدهاند. مثلاً بازیگران سینما و تلویزیون، خوانندگان، ورزشکاران و … سلبریتیهایی هستند که از قبل شهرت داشتهاند.
استفاده از پیامهای شخصیسازی شده و تعامل با کاربران بهصورت منظم میتواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. تبلیغات Pop Up اینستاگرام یک شکل تبلیغاتی پویا است که به طور یکپارچه در فیدهای اینستاگرام کاربران ظاهر میشود. برخلاف تبلیغات سنتی که ممکن است به راحتی نادیده گرفته شوند، این پاپ آپ ها با طراحی و قرارگیری چشمنواز خود سبب جلب توجه فوری میشوند. این وبسایتها کمک زیادی به شما میکند تا نرخ تعامل پیج خود را پیدا کنید و برای افزایش تعامل اینستاگرام استراتژی درست و اصولی داشته باشید.
حتما در کپشن پستهای اینستاگرام از هشتگهای متعدد مرتبط با کسبوکار خود استفاده کنید
بنابراین، چگونه میتوانید CTR خود را افزایش دهید؟ در اینجا 10 نکته وجود دارد که هنگام تلاش برای بهبود CTR باید در نظر بگیرید. افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن نرخ کلیک از اصلیترین اهداف تبلیغات اینستاگرام به حساب میآید. پست گذاشتن پشت سر هم و مکرر، فالوورهای شما را خسته خواهد کرد و نهایتا شما را آنفالو میکنند. تقریبا یک پست در هر روز کافی است و این پست شما باید در زمانی از روز باشد که مخاطبان شما اینستاگرام خود را چک میکنند (برای پیدا کردن این زمان باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید).
با تمرکز بر راهکارهای ارائه شده در این مقاله و تحقیقهای خود، بهترین استراتژیها را برای تبلیغات کلیکی خود انتخاب کنید و از این ابزار قدرتمند برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خود بهرهبرداری کنید. توجه داشته باشید که هر کسب و کار میبایست استراتژیهای مختص به خود را برای تبلیغات PPC در لینکدین تعیین کند و با توجه به نیازهای خاص خود، بودجه و هدفهای بازاریابی خود را مدیریت کند. همچنین، تحلیل دقیق و پیگیری مداوم نتایج تبلیغات میتواند به بهبود عملکرد تبلیغات و موفقیت کسبوکار کمک کند. کسب و کارهایی که خدمات و محصولات خود را به سایر کسبوکارها ارائه میدهند (Business-to-Business) نیز معمولاً از تبلیغات کلیکی در لینکدین بهره میبرند. وقتی کاربران در گوگل جستجویی را با استفاده از کلمات کلیدی مشخصی انجام میدهند که شما آگهیهایتان را برای آنها طراحی کردهاید، آگهیهای شما در نتایج جستجو به نمایش در میآیند. وقتی کاربران بر روی آگهیهای شما کلیک میکنند، به صفحه مرتبط در وبسایت شما هدایت میشوند.
این نوع تبلیغات میتواند برای هدفگیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود. رباتهای پاپآپ اینستاگرام ابزاری موثر برای افزایش فروش و جذب فالوورهای واقعی هستند. ابزارهای مختلفی وجود دارند که به شما کمک میکنند رباتهای خود را بهراحتی ایجاد و مدیریت کنید.
کسب و کارهای خدماتی
این تحلیل به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف تبلیغات خود را شناسایی کرده و برای تبلیغات بعدی تصمیمات دقیقتری بگیرید. معیارهایی مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل و میزان تعامل مخاطبان باید بهطور دقیق پیگیری شوند تا تبلیغات شما به بهترین شکل بهینه شود. افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست! بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسبوکارتان، ترکیبی از روشهای افزایش نرخ کلیک که نیازهایتان را برآورده میسازند، در بازاریابی پیادهسازی کنید. بررسی شاخصهایی مانند نرخ تعامل (Engagement Rate), تعداد کلیک (CTR), هزینه به ازای هر تبدیل (CPC) و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به بهینهسازی مداوم تبلیغات کمک میکند. در نکسوس, تمامی این دادهها به صورت دقیق بررسی شده و گزارشهای تحلیلی برای ارائه بینشهای کاربردی به کسبوکارها تهیه میشود، تا تبلیغات آینده بر اساس یادگیریهای کمپینهای گذشته, اثربخشتر شوند.
شناسایی کلمات کلیدی مناسب، اطمینان حاصل میکند که تبلیغات شما به مخاطبان مرتبط نمایش داده میشود که باعث افزایش احتمال کلیک و تبدیل میشود. استفاده از ابزارها و تجزیهوتحلیلها به تبلیغدهندگان امکان میدهد کلمات کلیدی با ارزش بالا را کشف و کمپینهای خود را مطابق با آن بهینهسازی کنند. بدون درک مناسب از مخاطبان هدف و تعریف آنها نمیتوانید فعالیتهای بازاریابی هدفمندی داشته باشید.
بنابراین، ابتدا مخاطبان هدف خود را توصیف کنید و برنامهای برای جذب آن ها در نظر بگیرید. در این مطلب گامهای ایجاد صفحه تجاری در اینستاگرام را به همراه روشهای تبلیغ پیج در اینستاگرام شرح میدهیم. تبلیغات در این پلتفرم میتواند آگاهی از برند، تعامل با مخاطبان هدف، و در نهایت فروش محصولات یا خدمات را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
نرخ کلیک پایین میتواند بیانگر هدفگذاری روی مخاطبان اشتباه باشد و یا آنکه نتوانستید مخاطبان خود را برای کلیک، مجاب کنید. حالا تصمیم گرفتم برای برخی از محصولاتم مثل «پوشک بچه» از تبلیغات گوگل استفاده کنم. وقتی حوزه کاریام را در کیورد پلنر وارد میکنم؛ کیورد پلنر بر اساس سرچ کاربر فارسی زبان، انواع کلمه کلیدی و همچنین میانگین هزینه تبلیغ کلمات را به من نشان میدهد. درک نرخ کلیک (CTR) مهم است زیرا CTR نشان میدهد که چه قدر تبلیغات شما در جلب توجه مخاطب موفق عمل کرده است.
با این حال، این گفته به این معنی نیست که شما باید هویت بصری خود را فراموش کنید. اگر شما یک هویت بصری خاص برای خود دارید که مخاطبان شما به خوبی با آن آشنا هستند، همیشه از آن در استوریهای خود استفاده کنید. قسمت دیگری که برای تکمیل پروفایل خود باید پر کنید، قسمت بیو (bio) پروفایل اینستاگرام است. بیو اینستاگرام شامل توضیحاتی در رابطه با پیج است و دارای محدودیت ۱۵۰ کاراکتری میباشد. بنابراین، باید خیلی کوتاه و جذاب، توضیحاتی در رابطه با برند و کسب و کار خود، ارائه دهید. در این بخش میتوانید هشتگدهی هم انجام دهید و یک حسابکاربری دیگر را تگ کنید.
فالو کردن پیجتان، کلیک کردن روی لینک در بیو، دیدن استوری و وارد شدن به صفحه هدف و … میتوانند به عنوان دعوت به اقدام باشند. بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا مخاطبان پیجی که میخواهید در آن تبلیغ کنید، میتوانند جزء مخاطبان شما هم باشند یا خیر. مثلاً اگر موضوع پیج یا تبلیغ شما ورزشی است، طبیعتاً تبلیغ کردن در پیجی که محتوای آن روانشناسی است کار معقولی نیست.
در نهایت، درس هفتم به بیان تکنیکهای بازاریابی و افزایش فروش میپردازد. بنابراین، این موارد باید با برند و نام شما در سایر شبکههای اجتماعی همخوانی داشته باشد. استفاده از کلمه کلیدی مرتبط به عنوان بخشی از نام، باعث میشود در جستوجوها راحتتر پیدا شوید.
{تبلیغات موبایلی( یک روش خلاقانه افزایش فروش)
|}- اگر تعداد زیادی از کاربران بر روی لینک شما کلیک کنند، گوگل آن را به عنوان یک سیگنال مثبت تلقی کرده و ممکن است رتبه صفحه شما را افزایش دهد.
- یادتان باشد اگر میخواهید نرخ CTR را بالا ببرید، به رقبای خود فکر نکنید و عملکرد خود را در نظر بگیرید و خود را با آن بسنجید. {
- اینجاست که اهمیت شناخت و آگاهی از روانشناسی مخاطب، خود را نشان میدهد. |}{
- همانطور که گفتیم این اصطلاح فقط برای نتایج سایت نیست و در تبلیغات گوگل نیز از آن استفاده میشود. |}{
- یکی از ویژگیهایی که در آینده نزدیک به احتمال زیاد رشد خواهد کرد، محصولات مبتنی بر اشتراکگذاری است. |}
- بنابراین هنگام تولید محتوا تلاش کنید محتوای ارزشمند و جذاب ایجاد کنید، تا توسط افراد به اشتراک گذاشته شود.
همچنین، در تبلیغات آنلاین، CTR یک عامل کلیدی در تعیین کیفیت و هزینه تبلیغات است. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، به معنای تأثیرگذاری بهتر تبلیغ و بهینهتر شدن هزینهها خواهد بود. با تبلیغ کلیکی میتوانید تبلیغات خود را بهطور دقیق به مخاطبان هدف مرتبط نمایش دهید.
تو این روزگار دیجیتال، شبکههای اجتماعی به ستون اصلی استراتژیهای بازاریابی مؤثر تبدیل شدن. بین این پلتفرمها، اینستاگرام بهعنوان یه قدرت بزرگ برای کسبوکارها خودشو نشون داده که میخوان به یه جمعیت گسترده و فعال دسترسی پیدا کنن. با بیش از یه میلیارد کاربر فعال، اینستاگرام فرصتهای بینظیری برای برندها فراهم میکنه تا محصولات و خدمات خودشونو نمایش بدن. اما چجوری میشه از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده کرد؟ بیاید وارد دنیای تبلیغات اینستاگرامی بشیم و راهکارهایی رو پیدا کنیم که حضورتون تو این پلتفرم رو ارتقا بده.
از آنجایی که این پلتفرم توانسته است توجه میلیونها کاربر را جلب کند، تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای برندها و کسبوکارها شده است. مثلاً شما قصد انجام کمپینی در اینستاگرام را دارید که هدف آن افزایش فروش است. با استفاده از پیجهای پرمخاطب و اینفلوئنسرها در اینستاگرام، شما میتوانید به هدف موردنظر خود یعنی افزایش فروش دست پیدا کنید. هرچقدر تعداد بیشتری از افراد روی لینک موجود در استوری کلیک کرده باشند و از سایت شما خرید کرده باشند، کمپین موفقتری خواهید داشت. اگر مردم به کسبوکار شما علاقهمند باشند، روی تبلیغ شما کلیک میکنند.
این تبلیغات برای کمپینهایی مناسب است که پیام را در قالب یک تصویر واحد منتقل میکنند. همچنین مانند سایر پستهای اینستاگرام، میتوانید کپشنی به این تصاویر اضافه کنید. البته توصیه میشود که متن کوتاه باشد تا بخش زیادی از آن توسط اینستاگرام پوشانده نشود. تصویر زیر نمونهای از پست حمایت شده را نشان میدهد که بخشی از کپشن آن پوشانده شده است. استراتژیهای بازاریابی شبکههای اجتماعی باید با اهداف کلی کسب و کار مرتبط و همراستا باشند. برای مثال هدف کسب و کار شما ممکن است ایجاد آگاهی از برند، افزایش فروش یا ترافیک وبسایت باشد.
در این سناریو، شرکت شما برای کلیکها و کاربرانی که برای اهداف بلندمدت شما اهمیتی ندارند، هزینه پرداخت میکند. از نرخ کلیک میتوان برای مقایسۀ عملکرد خلاقیت تبلیغاتی در A/Bتست استفاده کرد که به تشخیص اینکه آیا خلاقیت و تنوع در تبلیغات باعث افزایش تعاملات میشود یا خیر کمک میکند. از نرخ کلیک میتوان برای مقایسۀ عملکرد کانالهای تبلیغاتی مختلف استفاده کرد. مقایسۀ CTRها برای بنرها، ویدئو و سایر انواع کمپین، به تبلیغکننده اجازه میدهد که اثربخشی آنها را تعیین کرده و به تعیین محل سرمایهگذاری عمدۀ عملکرد تبلیغات کمک کند.
کسب و کارهایی هستند که باید هر از چندگاهی، تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار دهند. اما برخی از آنها، همچنان از محتوای چندهفته یا چندماه قبل خود استفاده میکنند. شاید رایجترین روش تبلیغات در اینستاگرام را بتوان تبلیغات بنری دانست. بیشتر، کسب و کارهای کوچک و افراد عادی از این روش برای تبلیغات خود استفاده میکنند.
او پس از سالها تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ (از سال ۱۳۸۴)، با تشکیل تیمهای تخصصی در رسانههای اجتماعی، از سال ۱۳۹۴ فعالیت رسمی خود را به طور گسترده در تلگرام و اینستاگرام آغاز کرد. در حال حاضر، شویراد در زمینههای مختلف تبلیغات دیجیتال نیز فعال است و به عنوان یکی از قدیمیترین و قدرتمندترین آژانسهای تبلیغاتی در حوزه سوشال مدیای ایران شناخته میشود. تمامی عناصر بصری، از جمله رنگها، فونتها و تصاویر، باید با هویت و شخصیت برند کاملاً هماهنگ باشند. این هماهنگی به برند کمک میکند تا انسجام و یکپارچگی در پیامهای تبلیغاتی خود را حفظ کرده و در ذهن مخاطب ماندگار شود. بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام از طریق پست گذاشتن، تولید محتوای اورجینال است.
بسیاری از برندها و کسبوکارها از این پلتفرم استفاده میکنند، به همین دلیل جلب توجه مخاطب و کسب جایگاه برتر در فید کاربران میتواند دشوار باشد. این رقابت میتواند هزینه تبلیغات را افزایش دهد و در نتیجه برندها مجبور میشوند بودجه بیشتری صرف کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. کلیک زیاد یک دستاورد فوقالعاده است، اما آیا همیشه همان چیزی است که میخواهید؟ نه، اینطور نیست. برای مثال، کسبوکار شما ممکن است کلمات کلیدیای را هدف قرار دهد که در عین اینکه مرتبط با تبلیغ شما هستند، مخاطبی را که میخواهید به سایت شما هدایت نمیکنند.
هرچند همیشه هم لازم نیست از تصاویر در بنر استفاده کنیم؛ گاهی یک کپی جذاب و تایپوگرافی زیبا هم میتواند بهتنهایی کاربران را بهسمت خود بکشاند. برای محاسبۀ هر کلیک از سمت مخاطبان، روی لینکهای تبلیغاتیتان، سرعت بارگذاری صفحات فرود و دیگر پیجهای وبسایت، نقشی تعیینکننده دارد. با سریعتر لود شدن صفحات، مشتری همچنان به فهمیدن بیشتر دربارۀ محتوای لینک شما، علاقمند است.
با تقسیمبندی آنها، اطمینان حاصل میکنید که محتوای مرتبط با خود را دریافت میکنند. میتوانید از CTR برای سنجش اینکه کدام تبلیغها و کلمات کلیدی برای شما مفید هستند و کدامها نیاز به بهبود دارند، استفاده کنید. هرچه کلمات کلیدی و تبلیغات شما بیشتر با یکدیگر و کسبوکار شما مرتبط باشند، احتمال اینکه کاربر پس از جستوجو درخصوص عبارت موردنظر، روی تبلیغ یا عنوان شما کلیک کند بیشتر میشود.
اجرای بهینه A/B Testing نیز در این مرحله به کار گرفته میشود تا بهترین نسخه از تبلیغات انتخاب و اجرا شود. تبلیغات شما باید ترکیبی از جذابیت بصری, پیام واضح و ارزش پیشنهادی قوی باشد. در ایران, محتوای ویدیویی, استوریهای تعاملی و استفاده از المانهای فرهنگی, تأثیرگذاری بالایی دارند.
این وب سایت