چرا تبلیغات شما باید دقیق باشند؟2021-08-06
وب سایت موقتا غیر فعال است
میزان ارتباط تبلیغ با صفحهای که کاربر باز کرده است، شانس شما را برای تبدیل او به مشتری افزایش میدهد. در پیام تبلیغاتی باید بر مزیتها و نقاط قوت محصول یا خدمات شما تمرکز شود. مخاطبان باید درک کنند که چرا محصول یا خدمات شما بهترین گزینه برای آنها است.
امروزه حضور در ایونت های کاری یکی از روش های تبلیغات مهم و تاثیرگذار به شمار میرود. به طور خلاصه، تعیین هدف تبلیغاتی مهمترین مرحله در ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موفق است. هدفهای شما باید با تجارت و مشتریان شما هماهنگ باشند و باید مشخص باشند تا بتوانید به کمک تبلیغات به اهداف خود دست یابید. بازاریابی محتوا از آن دسته موضوعات جذابی است که خیلیها تصور میکنند انجام آن هم کار سادهای است.
تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات در شبکههای اجتماعی، تبلیغات در موتورهای جستجو و تبلیغات نمایشی (Display Ads) است. این نوع تبلیغات انعطافپذیری بالایی دارند و میتوانند به سرعت به سمت مخاطب هدف بازار بروند. همچنین افزایش فروشگاه های اینترنتی تخصصی نیز باعث افزایش قدرت انتخاب خریداران آنلاین شده است. با توجه به کاهش نرخ وفاداری در مشتریان، فروشگاه ها باید برای جذب مشتری های قبلی و بازگشت مشتریان جدید، بیش از پیش تبلیغات آنلاین را ادامه دهند. یکی از فواید تبلیغات اینترنتی این است که تاثیر بسزایی بر تمامی مشتریان خواهید گذاشت. محرکهای تبلیغاتی مؤثر با جلب توجه مجدد مشتریان بهسمت شما، احتمال خرید دوبارۀ مشتریان قبلی را افزایش میدهند.
با توجه به مزایا و معایب ذکر شده، میتوان نتیجه گرفت که تبلیغات یک ابزار قدرتمند برای رشد و توسعه کسبوکار است. اگر بهدنبال افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش، ایجاد ارتباط با مشتریان و تقویت وفاداری آنها هستید، تبلیغات میتواند به شما کمک کند. با استفاده از تبلیغات، کسبوکارها میتوانند تصویری منسجم و جذاب از برند خود در ذهن مخاطبان ایجاد کنند. تبلیغات به کسبوکارها کمک میکند تا ارزشهای برند، شخصیت برند و مزایای رقابتی آن را بهصورت مؤثر به مخاطبان منتقل کنند.
چیزی که باعث شیوع ویروسی تبلیغ و جذب مشتری بالقوه میشود کسب درک احساسی و فرهنگی عمیق از جامعه و بعد انعکاس آن به مخاطب است. تبلیغات زمانی میتوانند ضریب تبدیل داشته باشند که به بخش هدف شما مرتبط باشند. تبلیغی که به دغدغه یک مشتری میپردازد نسبت به تبلیغی که صرفا ظاهر جذابی دارد، شانس تبدیل بسیار بیشتری دارد.
مزایای تبلیغات در ایجاد یک هویت منحصر به فرد برای برند بسیار مؤثر است. با ارائه پیامهای تبلیغاتی خاص و خلاقانه، میتوانید خود را در بازار رقابتی متمایز کنید و توجه بیشتری از مخاطبان به دست آورید. این تمایز به افزایش آگاهی از برند و ایجاد جایگاه قویتر در ذهن مشتریان کمک میکند.
اولویتبخشی به «در دسترس ساختن محصولات» (Accessibility) در سال ۲۰۲۲ میتواند برند شما را از رقیبان متمایز کند. به رفع موانع کاربری محصولات برای تمام کاربران از طریق طراحی سیستمها، ابزارها و تکنولوژیهای مختلف، ایجاد «قابلیت دسترسی دیجیتال» (Digital Accessibility) گفته میشود. در واقع، بهینهسازی محصولات برای بهبود قابلیت دسترسی باعث میشود که افراد کمتوان یا دارای معلولیت نیز بتوانند به سادگی از آنها استفاده کنند.
ماجرای قصهگویی را که یادتان است؟ در دنیای تبلیغات، محتوا یکی از ارکان اصلی است. محتوا به کسبوکارها کمک میکند تا با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنند، داستانی بسازند که جذاب باشد و تأثیر بگذارد و یک مشتری بالقوه را به مشتری وفادار تبدیل کند. تولید محتوا کار سادهای به نظر میرسد، اما ساخت محتوای عالی که با مخاطب همصدا شود، چالشبرانگیز است.
۸ اشتباه رایج در طراحی سایت +راهکارهای رفع آن
محتوای تبلیغاتی خلاقانه و جذاب، باعث ترغیب مخاطبان برای خرید و استفاده از خدمات شما شده و برند شما جایگاه شناخته شدهای پیدا میکند. تصاویر، پیامها و مطالبی که بهخوبی طراحی شدهاند در دسته محتواهای خلاقانه قرار گرفته و تأثیر زیادی در جذب مخاطبان دارند. استفاده از تبلیغات پولی در موتورهای جستجو مانند گوگل به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوی کاربران ظاهر شوند. این روش نهتنها مقرونبهصرفه است، بلکه با تحلیل دادهها و رفتار کاربران، بهینهسازی کمپین ها را در لحظه ممکن میسازد. تبلیغات آنلاین فراتر از یک روش بازاریابی است؛ یک استراتژی پویا و انعطافپذیر است که میتواند کسبوکارها را به رشد بیسابقهای برساند.
محل تبلیغات بنری معمولاً کادرهای افقی بالای یک صفحه سایت است، اما تبلیغات نمایشی ماهیت کوچکتری دارند و بیشتر در کنارههای سایتها نمایش داده میشوند. تبلیغات بنری و نمایشی شکل توسعهیافتۀ تبلیغات جستوجو هستند و از مدل PPC مشابه پیروی میکنند. البته این نوع تبلیغات بهجای تبلیغات متنی، بیشتر تبلیغات دیداری و تصویری را شامل میشوند.
به این روش میتوان ترافیک ارگانیک جذب کرد، لیدهای ارزشمندی برای فروش ایجاد کرد و نرخ تبدیل و وفاداری مشتریان را افزایش داد. اما بهتر است توجه داشته باشید که موفقیت در بازاریابی اینترنتی نیازمند تحلیل مداوم دادهها، بهبود تجربۀ کاربری و تعامل مستقیم با مخاطبان است. در نهایت، با بهکارگیری این استراتژیها، میتوانید در فضای رقابتی امروز، جایگاه برند خود را ارتقا دهید و به اهداف کسبوکار خود دست یابید. هدف از تبلیغات، نه تنها معرفی محصول یا خدمات است، بلکه جذب مشتریان جدید نیز از فواید مهم آن محسوب میشود.
این آمار نشان میدهد که شبکههای اجتماعی شایستگی به نمایش گذاشتن تبلیغات شما را دارند. چرا که به برندها این فرصت را میدهند تا با مشتریان از هر گروه سنی و در مقیاس وسیع ارتباط برقرار کنند. تبلیغات کلیکی (PPC)، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مانند گوگل است. با این روش، تبلیغ شما در صدر نتایج موتورهای جستجو و در مقابل چشم مخاطب هدف قرار میگیرد. در واقع بیلبورد تبلیغاتی با قدرت بصری و پیامهای ساده، به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکند و در ذهن آنها ماندگار میشود. یکی از نقاط ضعف این نوع تبلیغات، عدم امکان ردیابی و تحلیل دقیق نتایج است، اما برندهای خلاق این چالش را به فرصت تبدیل کردهاند.
به عنوان مثال، می توانید تبلیغات رادیویی یا بازاریابی کافئین را به جای تبلیغات رسانه های تصویری انتخاب کنید. تبلیغاتی که بهطور خاص برای نیازها و سلایق گروه خاصی از مشتریان طراحی شده باشد، احتمال موفقیت بیشتری دارد. با انجام این تست، میتوانید بیابید کدام نسخه از تبلیغ از نظر جذب مشتری و افزایش فروش موفقتر عمل میکند. همچنین باعث میشود کسب و کار شما از این طریق به مشتریان بیشتری معرفی شده و از این سو محبوبیت برند نیز افزایش مییابد. مشتریان علاقه ای ندارند که خودشان دست به کار شوند و به شکل عمیق درباره محصولات جدید اطلاعات کسب کنند.
- تکنیکهای جدید تبلیغ معمولاً روی احساسات یا کنجکاوی بازی میکنن تا مخاطب رو درگیر کنن. {
- با استفاده از تبلیغات میتوانید پیامهایی را که برای مخاطبان جذاب است به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف خود نشان دهید. |}{
- بایستی تا زمانی که مشتری تصمیم نهایی برای خرید را میگیرد، نام شما در ذهن او بماند. |}
- به طور کلی در ماه گذشته (ژانویه ۲۰۲۱) کمپین های تبلیغات اپلیکیشن پارس ادوردز بیش از ۶۷۰ هزار تبدیل کاربر به مشتری را ثبت کرده است. {
- هر کسبوکار، مشتریان بالقوهای دارد که در گوگل یا سایر موتورهای جستوجو، به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود میگردند. |}
- پس اگر هنوز تبلیغات دیجیتال را برای برندتان بهکار نگرفتهاید، باید بگوییم که متاسفانه از بسیاری از رقیبهایتان که در این فضا حضور دارند، عقب هستید.
تبلیغات میتواند نگرش مشتریان را نسبت به یک محصول تغییر داده و آنها را متقاعد کند که این محصول نیازهای آنها را برآورده میکند. اگر فقط تبلیغاتی عمومی منتشر کند، مثل “غذاهای خوشمزه داریم”، ممکن است چندان نتیجه نگیرد. اما اگر استراتژی آن بر اساس شناخت مشتریان محلی باشد و با پیامی مثل “ناهار سریع برای روزهای شلوغ کاری” تبلیغ کند، احتمال موفقیتش بسیار بیشتر خواهد بود. وقتی مشتریان شما را بشناسند و به یاد بیاورند، قدم بزرگی برای پیشی گرفتن از رقبا برداشتهاید. تبلیغات، همان جادویی است که آگاهی از برند را تقویت میکند و شما را به انتخاب اول مشتریان تبدیل میکند.
بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، میتوان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. به سراغ کسبوکارهایی بروید که مشتری آنها تفاوت چندانی با شما ندارد. برای مثال، کافهها برای فروش و جذب مشتری، میتوانند با هتلها، آژانسهای گردشگری یا حتی چاپ و تکثیر دانشگاه همکاری کنند. علاوه بر این، میتوانید تمام امور مربوط به طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی خود را به آژانسهای تبلیغاتی متخصص بسپارید.
پلتفرمهای مختلفی برای تبلیغات کلیکی وجود دارد که میتوانید تبلیغات کسب و کار خود را در آنها منتشر کنید. از این پلتفرمها میتوان موتورهای جستجوی مشهور مانند گوگل و بینگ، شبکههای اجتماعی و وبسایتهای منتشرکننده تبلیغات مانند «کاپریلا» را نام برد. تبلیغات رادیویی در معرفی کسب و کارها و محصولات یا خدمات آنها به ساکنان محلی مؤثر است. اما امروزه تبلیغات در پادکستها روشی مشابه است که میتواند برای تبلیغات صوتی، به ویژه در سطح کشوری یا جهانی، از تبلیغات رادیویی به شکل قدیمی مفیدتر باشد. تبلیغات تلویزیونی معمولاً بینندگان بسیار زیادی دارند و امکان دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان را با استفاده از محتوای چندرسانهای ایجاد میکنند.
این روش بهخصوص برای دستیابی به مخاطبان محلی و ایجاد آگاهی از برند مفید است. ضمن آگاهی از برند موجب میشود مشتریان جدیدی که در دیگر کانالهای ارتباطی شما را پیدا نکرده بودند، جذب برند شما شوند. این روش برای کسبوکارهای محلی مثل مبلفروشی، گلفروشی، مطب دندانپزشکی، قالیشویی و حتی ابزارفروشی مناسب است. آنها حضور خود را در هر شهر به این طریق اعلام میکنند تا توجه مردم را جلب کنند. شیوههای تبلیغات موثر آنلاین را با هم بررسی کردیم؛ ولی آیا باید قید دنیای آفلاین را بزنیم؟ خیر! در بخش بعدی، به شما میگوییم چگونه از روشهای آفلاین برای افزایش فروش بهره ببرید.
در «راهنمای یکتانت»، میتوانید ببینید چطور میتوانید از تبلیغات یکتانت برای رسیدن به فروش بیشتر بهره ببرید. در تبلیغات آفلاین دست شما باز نیست و اگر کمپینی اجرا شد، دیگر نمیتوان آن را تغییر داد؛ ولی در تبلیغات آنلاین، شما میتوانید هر زمان که اراده کردید، همهچیز را عوض کنید. در صورتی که نمیتوانید محتوای تبلیغاتی را خودتان آماده کنید، همکاری با نیروهای متخصص بهصورت پروژهای گزینهٔ ارزانتری از استخدام تماموقت آنهاست. کسبوکاری که بهدنبال اشغال جایگاه لوکس در ذهن مشتری است، نباید از تصاویر دمدستی و بیکیفیت استفاده کند.
با توجه به اینکه ۸۸.۰۲ درصد از جستجوهای کاربران در آسیا در گوگل انجام میشود ( Statcounter)، تبلیغات در این پلتفرم میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند.
۱۴ - احساسات مخاطب را درگیر کنید
پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «۷ استراتژی تبلیغات مقایسه ای (+ ۶ نمونه)» را مطالعه کنید تا ببینید چگونه میتوانید از تکنیک مقایسه در آگهیهای خود، برای فروش بیشتر بهره ببرید. بنابراین تبلیغات ویدیویی در وبسایتهای پربازدید، شبکههای اجتماعی و پلتفرمهایی مثل آپارات و یوتیوب را دستکم نگیرید. محبوبیت فقط نشان میدهد محتوا از طریق این کانال تبلیغاتی به افراد گستردهای میرسد؛ اما لزوما نتایج آن را تضمین نمیکند. تبلیغ در گوگل میفروشد؛ چون کاربر با هدف خریدن محصول یا یافتن سرویسی، عبارت مشخصی را جستوجو کردهاند. از طرفی هم ما بهتازگی، سرویسی جدید را بهنام «تبلیغات محتوامحور» به پنل خود اضافه کردیم. در این روش، تبلیغ محصول شما در محتوایی نمایش داده میشود که ارتباط معنایی زیادی با آن دارد.
با تخصیص منابع به کمپین های تبلیغاتی هدفمند، کسب و کارها می توانند هزینه های بازاریابی خود را بهینه کنند و با پیام مناسب در زمان مناسب به مخاطبان مناسب دست یابند. با ترویج محصولات و خدمات از طریق کانالهای مختلف، کسبوکارها میتوانند بر رفتار مصرفکننده تأثیر بگذارند، سرنخ ایجاد کنند و آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنند. در دنیای امروزی، تبلیغات به تنهایی نمیتواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند. با حجم عظیمی از پیامهای تبلیغاتی که هر روزه مخاطبان با آن مواجه میشوند، تنها راه رسیدن به موفقیت، هدفمندسازی تبلیغات است. هدفمندسازی تبلیغات به معنای رساندن پیامهای تبلیغاتی به مخاطبان صحیح در زمان و مکان مناسب است.
آنقدر آزاردهنده بود که نهتنها شمارهٔ آنها را به فهرست سیاه منتقل کردم، بلکه حتی به دیگران هم آنها را معرفی نکردم. تا حد ممکن بهتر است قبل از آنکه بودجه هنگفتی صرف ساخت تبلیغی بکنید، اول آن را روی جمعیت محدودی آزمایش کنید. به طور کلی، میتوان ویژگیهای تبلیغات خوب را به شکل فهرست زیر خلاصه کرد. طنز یک ابزار حیاتی در تبلیغات است زیرا به برانگیختن احساسات مثبت کمک می کند. تنها کاری که تبلیغات می توانند انجام دهند این است که راه حل های شما را به یاد ماندنی کنند. تبلیغات موفق معمولاً بر ویژگیها و مزایایی که برای مشتری اهمیت دارند، تمرکز میکند.
پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان نیز رضایت آنها را افزایش میدهد. تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه برند است که به تقویت تصویر مثبت، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان و رشد کسبوکار کمک میکند. از طریق تبلیغات، برند میتواند پیامها و ارزشهای خود را به مخاطب هدف منتقل کند و در ذهن آنها جایگاهی ماندگار بسازد.
این گسترش بازار نه تنها فروش شما را افزایش میدهد، بلکه میتواند به شما کمک کند تا بازارهای بینالمللی را نیز تحت پوشش قرار دهید. تبلیغات هدفمند میتواند مخاطبان جدیدی را به سمت کسبوکار شما جذب کند و این افزایش دسترسی به بازار باعث رشد و توسعه کسبوکار شما خواهد شد. این روش بهویژه برای کسبوکارهایی که قصد گسترش در سطح بینالمللی دارند، بسیار مؤثر است. این روزها با استفاده از تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات شبکههای اجتماعی، تبلیغات برنامههای موبایل و انواع دیگر تبلیغات آنلاین میتوانید مشتریهای هدف خود را به دست بیاورید.
بررسی CLS در سایتهای فروشگاهی بسیار مهم است.این مسئله زمانی رخ میدهد که یک عنصر جدید در صفحه بارگذاری شود و باعث حرکت سایر اجزای صفحه شود. اگر عناصر صفحه به طور ناگهانی تغییر کنند، کاربران شاید روی دکمههای اشتباه کلیک کنند. زمانی که تبلیغات با احساس یا هدفی خاص گره بخورد، بیشتر احتمال دارد که توجهها را به خودش جلب کند. برای مثال برند کوکاکولا در کمپینهای تبلیغاتی خود، محصولش را با لحظات خوش با خانواده و دوستان پیوند داده است.
با این دسترسی مداوم، میتوانید در بازار هدف خود بهخوبی شناخته شوید. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی میدانند که محتوای آنها چقدر ارزشمند است و به همین دلیل است که گزینۀ حمایت مالی یا تقویت پستها را ارائه میکنند. تبلیغات در رسانههای اجتماعی پیام شما را بهراحتی برای مخاطبان هدف نمایش میدهد و آنها را به کلیککردن و خرید تشویق میکند. پلتفرمهایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر هرکدام نسخه و کاراییهای مخصوص به خود را برای تبلیغات دارند.
نرخ کلیکخورش به طور میانگین ۱.۸۴ درصده، که تبلیغات بنری باید خوابش رو ببینن (میانگین کلیکخوری بنریها فقط ۰.۵ درصده). این نمادها به برند کمک میکنن که سریع و موندگار پیام خودش رو منتقل کنه. اگه درست استفاده بشن، میتونن حس ارتباط و لذت رو تو همون نگاه اول ایجاد کنن. نمادها یه جورایی مثل میانبرهای بصری هستن؛ ایدههای بزرگ رو توی یه نگاه سریع منتقل میکنن! به همین خاطره که نمادگرایی تو تبلیغات خیلی مؤثره، چون تو همون لحظه اول پیام برند رو به مخاطب میرسونه.
{آیا تبلیغات برای کسبوکارهای آنلاین ضروری است؟
|}این روش یکی از موثرترین راهها برای جذب ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت هزینه است. با این اوصاف برجسته کردن داستان برند ازجمله مهمترین اقداماتی است که میبایست در راستای رشد کسبوکارتان بردارید. داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است. این جادوی قدرتمند، برند شما را زنده میکند، قلبها را تسخیر میکند و پیامتان را در ذهنها ماندگار میسازد. خیلی وقتها فقط با دیدن رنگ آنها میتوانید تشخیص دهید که به چه برندی تعلق دارند.
برای اطلاعات بیشتر درمورد ویژگی های دموگرافیک میتوانید این مقاله را مطالعه کنید. مارکترها با طراحی استراتژی «بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ» (Remarketing) تبلیغاتی را بر اساس بازدیدها یا فعالیتهای قبلی کاربران در وبسایت به آنها نشان میدهند. این شکل از بازاریابی، افرادی را هدفگذاری میکند که پیشتر به طریقی نشان دادهاند که به برند یا کسب و کار شما و محصولات و خدمات آن علاقه دارند. بلکه بسته به اهداف کمپینهای تبلیغاتی کسب و کارها، تبلیغات میتواند اهداف متفاوتی از جمله نمونههای فهرست زیر داشته باشد. با استفاده از قدرت تبلیغات، کسبوکارها میتوانند حضوری قوی در بازار ایجاد کنند، روابط با مشتری ایجاد کنند و به رشد و موفقیت پایدار دست یابند.
اغلب صاحبان کسبوکارها سعی میکنند با کمک سئو به صفحهٔ اول گوگل برسند؛ ولی شما میتوانید راه میانبر را انتخاب کنید. طی تحقیقات و بررسیهایی که انجام دادیم، این روش نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد. از طرفی، به کوکی کاربر و ذخیرهٔ اطلاعات و سابقهٔ او هم نیاز ندارد؛ چون بر اساس محتوای صفحه، تبلیغی مرتبط بهصورت هوشمند و خودکار نمایش داده میشود. مخاطبان نباید از پیام خسته شوند و همچنین نباید برای درک آن نیاز به تلاش زیادی داشته باشند.
در دنیای رقابتی امروز، جایی که کسبوکارها برای جلب توجه مشتریان با یکدیگر رقابت میکنند، تبلیغات نقش بسیار مهمی ایفا میکند. با نادیده گرفتن تبلیغات، کسبوکارها فرصتهای ارزشمندی را برای رشد و توسعه خود از دست میدهند. تبلیغات به کسبوکارها کمک میکند تا نیازهای مشتریان را بهتر بشناسند، محصولات و خدمات خود را متناسب با این نیازها بهبود بخشند و در نهایت، وفاداری مشتریان را افزایش دهند. تبلیغات همچنین به ایجاد ارتباط عمیقتر با مشتریان کمک میکند و به کسبوکارها این امکان را میدهد تا نیازها و خواستههای مشتریان را بهتر درک کرده و محصولات خود را متناسب با آنها طراحی کنند. علاوهبراین، تبلیغات میتواند به افزایش فروش و درآمد کسبوکار منجر شود و در نهایت به رشد و توسعه پایدار آن کمک کند.
وب سایت منبع