افزایش رتبه سایت برای فروشگاه اینترنتی

سئو سایت فروشگاهی افزایش فروش و برندینگ قوی

به جای لینک سازی های بی مورد می توانید با متا تگ ها، دیگر کاربران و وبمسترها را ترغیب به به اشتراک گذاری لینک خود کنید. نتایج این روش قابل پیش بینی نیست، اما در صورتی که محتوای شما به شدت مورد توجه کاربران قرار گیرد، در حجم زیادی می تواند به اشتراک گذاشته شود. صفحات مختلف یک وب سایت برای درج بک لینک از نظر اعتبار با یکدیگر یکسان نیستند. به عنوان مثال قید شدن لینک سایت شما در وبلاگ سایر سایت ها می تواند گزینه خوبی برای لینک سازی باشد. همچنین درج لینک سایتتان در صفحه ای که به برند شما اختصاص داده شد نیز نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

برای افزایش فروش سایت فروشگاهی، یکی از کار های مهم مدیریت موجودی کالا ها است. وقتی از نرم‌ افزار حسابداری استفاده کنید، می‌توانید موجودی کالا های خود را به‌ راحتی پیگیری کنید و از تمام شدن یا زیاد شدن موجودی جلوگیری کنید. این کار کمک می‌کند که هیچ‌ وقت کالای پر فروش شما تمام نشود و مشتریان‌ تان بدون مشکل خرید کنند. تبلیغات آنلاین می‌تواند یکی از سریع‌ ترین راه‌ ها برای افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی باشد. تبلیغات هدفمند به شما کمک می‌کند که بودجه تبلیغاتی خود را به‌ طور بهینه‌ تری خرج کنید. اگر به دنبال افزایش نرخ تبدیل سایت و تکنیک‌های بازاریابی قوی هستید، باید به نکات زیادی توجه کنید.

به این ترتیب، وقتی کاربری قصد بازدید از سایتتان را داشته باشد، می‌تواند به نزدیک‌ترین سرور موجود متصل شود. موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری به فاکتور تجربه کاربری اهمیت می‌دهند. ساختار اطلاعاتی مناسب در سایت فروشگاهی، مانند تصویر زیر خواهد بود و دارای یک معماری هموار است که هر صفحه بصورت سلسله مراتبی به صفحات زیرین خود لینک داده است. زمان افزایش رتبه سایت در گوگل به پارامترهای زیادی مانند میزان سابقه شما بستگی دارد. اما معمولا مدت زمان پیش بینی شده برای هر پروژه، بین ۵ تا ۸ ماه است.

راه‌حل این موضوع، CRO یا بهینه‌سازی تبدیل است که اکنون سعی داریم در این زمینه فعالیت داشته باشیم. کاری که شما باید انجام دهید این است که محتوای خود را به گونه‌ای تولید کنید که بتواند به عنوان یک فروشنده تمام عیار برای شما عمل کند. اینجا تکنیکی مطرح می‌شود به نام Message Mining که در این راستا به شما کمک می‌کند. در این تکنیک شما می‌توانید نقطه درد مشتری (Pain Point) و نیاز او را (Customer Need)‌ پیدا کنید و محتوای خود را در جهت رفع این دو بنویسید. این‌جا مشتری به جای آن‌که صرفا یک تک محصول از ما خرید کند،‌ پکیج محصول و آیتم‌های مرتبط آن را با قیمت پایین‌تر خرید می‌کردند.

برای پیدا کردن عکس‌های مناسب و با کیفیت می‌توانید از مقاله زیر استفاده کنید. با در اختیار داشتن داده‌ها برای پشتیبان‌گیری، می‌توانید توجه خود را روی تلاش‌هایی که بیش‌ترین بازدهی را دارد متمرکز کنید و نسخه دوم را حذف نمایید. سئو تکنیکال (SEO technical)، سئو داخلی (on – page SEO) و سئو خارجی ( SEO off-page) از جمله آن ها هستند که در ادامه، به هر کدام می پردازیم. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایت‌تون انتخاب کنین. برای شروع تبلیغات بنری پیشنهاد می کنیم به صفحه "تبلیغات بنری نوین" مراجعه کنید تا از هزینه آن مطلع شوید و در سریع‌ترین زمان امکان شروع تبلیغات خود را داشته باشید. به شما توصیه می‌کنیم، مقاله سئوی تصاویر را بخوانید تا نحوه نگارش درست متن جایگزین را یاد بگیرید.

سایت‌های سریع‌تر رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند و تجربه کاربری بهتری را نیز ارائه می‌دهند. برای افزایش سرعت سایت می‌توانید از ابزارهایی مانند GTmetrix یا Google PageSpeed Insights یا از افزونه‌های Lite Speed Cache و Wp Super Cache استفاده کنید. افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو یکی از چالش‌های اصلی وبمستران و کسب‌وکارهای آنلاین است. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت با محتوای باکیفیت کافی نیست؛ بلکه باید به گونه‌ای بهینه‌سازی شود که در نتایج جستجوهای کاربران در بالاترین رتبه‌ها قرار گیرد. وجود پیوندهای شکسته در وب‌سایت، نشانه‌ای از ضعف در مدیریت محتوا و کم‌توجهی به تجربه کاربری است.

گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو، دروازه‌ای است که کاربران از طریق آن به دنبال اطلاعات، محصولات و خدمات می‌گردند. یکی از نکات مهم در افزایش ترافیک سایت، امنیت وب سایت می باشد که برای طراحان و برنامه نویسان اهمیت ویژه ای دارد. به عنوان مثال بهتر است از پروتکل https برای افزایش امنیت سایت خود استفاده کنید تا نفوذ به اطلاعات سایت را تا حد امکان کاهش دهید. بنابراین با در نظر گرفتن نکات امنیتی، می توانید به افزایش رتبه سایت خود کمک کنید. طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند با حداکثر ۳ کلیک از صفحه خانه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند. Keyword Surfer یک ابزار دوست‌داشتنی برای تحقیق کلمات کلیدی است که کلیدواژه‌های مشابه را در همان صفحه‌ی نتایج جستجوی گوگل نمایش می‌دهد.

گوگل میزان زمان حضور کاربران در سایت را نشانی از میزان ارزش محتوای آن می داند. تلاش کنید که بانس ریت سایت را با ارائه محتوای با کیفیت تر و ارزشمندتر کاهش داده و بدین شکل مشارکت کاربران در وبسایت را افزایش دهید. با ارائه محتوای بهتر و بلندتر کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید. بدون توجه به نوع کسب و کار خود بهتر است که قوانین سایت و حفظ حریم خصوصی کاربران را در صفحات جداگانه ای توضیح دهید. داشتن چنین صفحاتی در نقشه سایت نشان می دهد که شما به کسب و کار خود اهمیت فراوانی داده و در مورد حفظ اطلاعات کاربران کاملا شفاف هستید. با خرید گواهینامه امنیتی از شرکت ارائه دهنده هاست خود یا هر شرکت دیگری می توانید آن را با هزینه ای ناچیز بر روی سایت خود پیاده سازی کنید.

سرعت سایت در بارگذاری صفحات، یکی از عوامل موثر در بهبود و افزایش رتبه سایت محسوب می شود. بنابراین در طراحی سایت باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربران به سایت هایی با سرعت بالا علاقه بیشتری نشان خواهند داد. سرعت سایت علاوه بر بهبود سئو سایت در جذب کاربران نیز تاثیر به سزای خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم که در طراحی سایت به این نکته مهم دقت کنید تا با کاهش سرعت بارگذاری صفحه مواجه نشوید. عوامل بسیاری بر سئو سایت تاثیر گذارند تا یک سایت در بالاترین نتایج گوگل دیده شود.

در روند خرید هم به مخاطب اطلاع بدهید که با وجود این درگاه‌ها نیاز به نگرانی ندارد. راستی جدیدترین راهنمای دریافت اینماد را هم می‌توانید در بلاگ ما بخوانید. بعد از ایجاد کوچک‌ترین تغییرات در سایت‌، مطمئن شوید که تغییرات جدید در صفحات موبایل به خوبی نشان داده می‌شود. همین‌طور فرایند فروش و مخصوصاً صفحات پرداخت سایت باید کاملاً بهینه و ریسپانسیو باشند. کاربری که برای خرید یک محصول، امکان مشاهده حضوری آن را ندارد، معمولاً سؤالاتی در ذهنش ایجاد می‌شود. اگر با مراجعه به سایت شما، پاسخ تمام سؤالاتش را بگیرد، ذهنش کم‌کم برای خرید آماده می‌شود.

حضور قسمتی از کلمات کلیدی در نام دامنه شاید بتواند به افزایش رتبه سایت در جستجوی آن عبارات کمک کند. به عنوان مثال اگر کار حیطه کاری شما درباره فروش تبلت می باشد، استفاده از کلمه Tablet در نام دامنه شاید امتیازاتی را برای شما به همراه داشته باشد. اما اگر نام دامنه خود را انتخاب و خریداری کرده اید، تغییر آن ضرورتی نداشته و بهتر است با همان نام ادامه دهید. دقت داشته باشید که نام دامنه در حالت کلی و طبق گفته گوگل، جز فاکتورهای رتبه بندی نیست. اتفاقا در رابطه با استراتژی درست سئو یکی از موفق ترین پروژه های پنتازوم در این زمینه بهینه سازی سایت قالیشویی است. با تمرکز بر محله های مختلف و تولید محتوا برای هر محله به صورت جداگانه موفق شدیم سایت قالیشویی را به ترافیک عالی برسانیم.

خوب، این راهکارها در اغلب موارد تخصصی هستند و اجرای آن‌ها نیازمند دارا بود دانش در زمینه سئو است. از آن گذشته، کارشناس سئو دانش زیادی دارد و می‌تواند مشکلات سایت را به خوبی تشخیص داده و رفع کند. چه چیزی از این بهتر؟سوالات متداول• برای افزایش رتبه سایت در گوگل، به چه افرادی نیاز داریم؟برای این کار شما به کارشناس سئو، گرافیست کار، نویسنده، ویراستار و ... نیاز خواهید داشت.• برای افزایش رتبه سایت محتوا برای کاربر تولید شود یا گوگل؟معلوم است! • آیا ممکن است سئو کلاه خاکستری به رتبه سایت آسیب بزند؟خیر، مگر اینکه از کلاه خاکستری بودن به کلاه سیاه شدن تغییر مسیر بدهید!

تنها یک ثانیه بیشتر منجر به ایجاد تفاوت هفت درصدی شده است که این مسئله می تواند به همین نسبت بر روی نرخ تبدیل سایت تاثیر گذار باشد. آنها معمولا پکیج های مشخصی و یکسانی داشته و قیمت هایی شبیه به هم برای محصولاتشان در نظر گرفته اند. با این حال انتخاب شما در زمینه هاست وبسایت می تواند نقش مهمی در رتبه سایت در نتایج جستجو داشته باشد. به عنوان مثال و در بدترین سناریو ممکن، اگر هاست شما متهم به شرکت در فعالیت های خرابکارانه است، این مسئله می تواند بر روی اعتبار دامنه شما نیز اثرگذار باشد. من به کمک اصول بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)، نکات و تکنیک‌هایی به شما خواهم گفت که با پیاده‌سازی آن،‌ می‌توانید به صورت مشهود،‌ فروش وبسایت فروشگاهی خودتان را افزایش دهید.

همانطور که می‌دانید هرچقدر تایم حضور کاربر در سایتتان بیشتر باشد، نزد گوگل عزیزتر خواهید بود. متادیسکریپشن‌ها اولین نقطه تماس کاربران با محتوای شما در نتایج جستجو هستند. یک توضیح کوتاه اما قوی می‌تواند کاربران را به کلیک روی لینک شما ترغیب کند. این توضیحات، علاوه بر کمک به موتورهای جستجو در درک محتوای صفحه، کاربران را نیز برای یافتن محتوای مفید هدایت می‌کنند. استفاده صحیح از این تگ‌ها نه تنها به کاربران کمک می‌کند که سریع‌تر محتوای بخش‌های مختلف را درک کنند، بلکه به موتورهای جستجو سیگنال می‌دهد که محتوای شما ساختارمند است. به طور کلی، روش های بالا بردن سایت در گوگل به دو شیوه تقسیم می شوند.

اما در عین حال موتورهای جستجو دیگری نیز برای بهینه سازی وجود دارند. این سیستم شبیه سیستم گوگل می باشد و وابسته و به کیفیت محتوا و عنوان و توضیحات ویدئو می باشد. دقت داشت باشید که زیاده روی در این کار ممکن است از نظر گوگل، غیر طبیعی به  نظر برسد. با افزایش تجربه و اعتبار در کسب و کارتان نیاز است که پست های مهمان را در وب سایت هایی منتشر کنید که دارای آتوریتی بسیار بالایی می باشند. وبلاگ های کوچک مرتبط با حوزه کاری شما فرصت های خوبی برای انتشار محتوا و لینک سازی محسوب می گردند. بهینه سازی وب سایت برای افزایش نرخ کلیک حتی اگر تاثیری در اعتبار آن نداشته باشد، باز هم سودمند خواهد بود.

یکی دیگر از روش های تبلیغاتی برای بهبود رتبه و بازدید سایت، تبلیغات بنری محسوب می شود. در این روش شما یک بنر حرفه ای از محصولات و خدمات سایت خود را طراحی می کنید و آن را با پرداخت هزینه به مدت مشخصی در یک سایت پربازدید قرار خواهید داد تا سایت شما دیده شود. بهره گیری از تبلیغات بنری بسیار مناسب خواهد بود و اگر برای تبلیغات سایت خود بودجه بالایی را در نظر گرفته اید، این روش را به شما پیشنهاد می کنیم. مسیریابی چندوجهی به شما این امکان را می‌دهد تا به زیرمجموعه‌ای از محصولات در یک دسته‌بندی دسترسی پیدا کنید. وجه‌های دیگر این دسته میتواند بصورت زیرمجموعه‌هایی مانند «قهوه ترک» و «قهوه اسپرسو» باشد.

این مسئله موجب بهینه سازی بهتر صفحات در زمینه کلمات کلیدی شده و تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. همچنین اطلاعات بیشتری به گوگل درباره نحوه سازمان دهی سایت ارائه می شود. البته شایان ذکر است که اغلب سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس ذاتا دارای چنین قابلیتی هستند. ارائه تخفیف‌ ها و پیشنهادات ویژه یکی از ساده‌ ترین و مؤثر ترین روش‌ ها برای افزایش فروش سایت فروشگاهی است. تخفیف‌ ها، پیشنهادات فصلی یا تخفیف‌ های دسته‌ ای می‌توانند باعث ترغیب مشتریان به خرید شوند. این تخفیف‌ ها باید به‌طور استراتژیک در زمان‌ های مناسب ارائه شوند تا اثربخشی بیشتری داشته باشند.

بزرگترین امتیازی که شبکه های اجتماعی در اختیار شما می گذارند امکان انتشار پست های وبلاگ شما در محیطی بسیار بزرگ است که این امر موجب هر چه بیشتر دیده شدن محتوا و افزایش شانس گرفتن لینک می شود. با انتشار هر مطلب در وب سایت، آن را در تمام شبکه های اجتماعی خود نیز منتشر کنید. داشتن فالوور های بیشتر به طور مستقیم بر روی رتبه سایت شما تاثیر گذار نیست. اما با وجود چنین شرایطی احتمال اشتراک گذاری محتوای شما بیشتر شده و این مسئله موجب هر چه بیشتر دیده شدن محتوا ها می گردد. اشتراک گذاری بیشتر و لینک های بیشتر در شبکه های اجتماعی از جمله فاکتورهاییست که به طور غیر مستقیم بر روی رتبه سایت شما می تواند تاثیر گذار باشد.

برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به صورت تخصصی یک محصول یا یک دسته بندی از محصولات را به فروش می‌رسانند. بنابر هر دلیلی اگر این موارد به خوبی انجام نشود، احتمالا مشتری را از دست خواهید داد. اگر تجربه کاربری خوبی به بازدیدکننده ندهید، شما بیشتر از یک مشتری را از دست می‌دهید. من الان یه فروشگاه تازه راه انداختم و دنبال راه‌های افزایش فروش اینترنتی هستم، ولی خیلی از چیزایی که گفتین انگار بیشتر برای فروشگاه‌های بزرگ کاربرد داره. مثلا اینکه چجوری توی ترب بیام بالا یا از کجا بفهمم که کاربرایی که وارد سایت می‌شن، چرا خرید نمی‌کنن.

بهینه سازی موبایلی این امکان را می دهد تا بازدید کنندگانی که از دستگاه های هوشمند استفاده می کنند، بهترین تجربه را در سایت شما داشته باشند. در نتیجه، سازگاری با موبایل، باعث افزایش رتبه ی فروشگاه آنلاین شما در SERP می شود. در نهایت صبور باشید، سئو یک فرآیند زمان‌بر است و نتایج آن ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا مشخص شود. بنابراین، صبور باشید و به بهینه‌سازی سایت خود ادامه دهید تا به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو دست یابید. نظرات کاربران و بررسی‌های مثبت می‌توانند به افزایش سئو سایت شما کمک کنند. سایت‌هایی که تعامل بیشتری با کاربران دارند، رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب می‌کنند.

به عنوان مثال مسیر خرید مشتری را آسان کنید، روش‌های پرداخت زیادی داشته باشید، توضیحات کاملی برای محصول بنویسید و از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. تصاویر می‌توانند تاثیر زیادی بر اینکه چگونه بازدید سایت را بالا ببریم داشته باشند. استفاده از تصاویر بهینه شده، که حجم کمی دارند و در عین حال کیفیت مناسبی دارند، می‌تواند به افزایش سرعت سایت و در نتیجه افزایش سئو سایت کمک کنند. همچنین، استفاده از متن جایگزین (alt text) برای تصاویر، یکی از تکنیک‌های مهم در سئو است. فروشگاه آنلاین آمازون یکی از بهترین نمونه‌ها در استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Longtail keywords) است.

یکی از استراتژی‌های کلیدی این برند، استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی رقابتی و همچنین تمرکز روی کلمات محلی است. با بهینه‌سازی سایت برای جستجوهای محلی و ارائه تجربه کاربری بهینه، Walmart توانسته در برخی بازارهای محلی آمازون را پشت سر بگذارد. به منظور افزایش جذب بازدید کنندگان وبسایت، افزایش رتبه سایت در گوگل و بدست آوردن جایگاهی در صفحه اول موتور جستجوگر گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این کار، اسرار خود را به درستی فاش کنید و منتظر افزایش ناگهانی تعداد بازدید کنندگان باشید. اگر برای سئو بهتر و افزایش رتبه سایت در گوگل کلمات کلیدی را از سایت رقبا بر می‌دارید و شروع به نوشتن می‌کنید، کمی دست نگه دارید. با یک تحقیق ساده می‌توانید به پاسخ این سوالات دست یافته و هدفمندترین کلمات را انتخاب کنید.

معمولا وبمسترها لینک نقشه سایت HTML را در قسمت پایین سایت قرار می دهند. دقت داشته باشید که اولویت استفاده از دسته بندی ها در یو آر ال می باشد، اما بدین شکل که تمام عبارات مربوط به نام آنها به صورت خلاصه و کوتاه در یو آر ال استفاده شود. به همان دلایلی که در کوتاه تر بودن نام دامنه ذکر کردیم، طول یو آر ال ها نیز می بایست که تا آنجا که ممکن است کوتاه باشد. به واسطه این کار هم شما و هم کاربران به شکل بهتری می توانند از سایت استفاده کنند و نظم دهی به آن آسانتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر دسته ای با عنوان “خدمات و محصولات” در سایت دارید می توانید تنها از عبارت “محصولات” یا “سرویس ها” در یو آر ال آن استفاده کنید. با استفاده از فایل robots.txt می توانید از دسترسی پایشگرها به اینکس بعضی از صفحات جلوگیری کرده تا از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید.

همچنین با این کار می توان محتوایی که علاقه مند به مشاهده آنها از طرف ربات های گوگل نیستید را از دید آنها مخفی نگه دارید. دقت داشته باشد که از این روش برای تکنیک های کلاه سیاه استفاده نکنید، چرا که گوگل پس از مدتی متوجه نیت اصلی شما می گردد. WHOIS به پروتکل ثبت و یافتن منابع مختلفی که به یک وبسایت مرتبط است گفته می شود. به عنوان مثال شما می توانید به جستجوی دامنه و اطلاعات تماس وبمستر آن بپردازید. شما به عنوان مالک دامنه می توانید این اطلاعات را از دسترس عموم خارج کنید. در صورت مخفی کردن اطلاعات WHOIS دامنه ممکن است گوگل اینطور تصور کند که شما سعی در حال انجام کار غیر مجازی هستید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری